Simptomele sarcinii - semnele ce prevestesc o sarcina

Dragele mele,
Astazi vreau sa ating un subiect de interes general si anume: Simptomele sarcinii, cum ne dam seama de aparitia unei sarcini :)
Orice femeie, in momentul in care isi incepe viata sexuala isi asuma aceasta posibilitate de a ramane insarcinata.
De aceea e foarte importanta o educatie sexuala potrivita fiecarei varste, pentru ca in ziua de azi exista si foarte multe metode protectie, pentru a nu aparea o sarcina nedorita.
Sarcina poate sa fie dorita sau nedorita si de aceea e important sa cunoastem cateva din simptomele generale ale aparitiei sarcinii.
Bineinteles ca aceste simptomele difera de la femeie la femeie, de la sarcina la sarcina, insa cunoscandu-le putem afla din timp daca suntem insarcinate sau nu.
Aici eram insarcinata in aproape 9 luni :D

Simptomele Sarcinii

  1. Lipsa ciclului menstrual. Cel mai intalnit indiciu ca ai putea fi insarcinata este lipsa ciclului menstrual. De aceea in cazul in care ti-a intarziat ciclul menstrual cel mai bine este sa te duci intr-o farmacie si sa-ti iei un test de sarcina, astfel poti afla daca esti insarcinata. Insa mare atentie! Chiar daca testul a iesit negativ nu inseamna ca nu esti insarcinata...cel mai bine este sa faci acest test la cateva zile dupa ce ti-a intarziat ciclul menstrual, nu chiar imediat. Bineinteles ca pot fi cazuri in care desi este insarcinata, are anumite scurgeri in primele luni care pot fi confundate cu ciclul menstrual. Asa ca cel mai bine, daca stii ca nu te-ai protejat si ai dubii in intarzierea ciclului menstrual, este sa te duci la un control ginecologic. Eu personal mi-am dorit sa raman insarcinata, am intrerupt anticonceptionalele (o perioada de vreo 5 luni ne-am protejat prin alta metoda - prezervativul), m-am dus la un control ginecologic, am facut analizele de sange si in momentul in care am avut ok-ul de la doctori nu ne-am mai protejat si...surpriza s-a prins imediat :)))
  2. Greata sau raul de dimineata. Greturile de dimineata sunt cunoscute ca semne ale unei sarcini si apar de obicei in primele saptamani de la conceptie. Acest simptom al sarcinii afecteaza multe femei insa nu este obligatoriu sa ai greturi pe perioada sarcinii. Dar daca le ai , este bine sa-ti pui un semn de intrebare, daca nu cumva esti insarcinata. Personal am avut aceste greturi de "dimineata" si pun in ghilimele pentru ca la mine nu a u fost numai dimineata :(( Mie nu doar imi e era greata ci varsam aproape tot ce mancam, asta cam pana la 3 luni si jumatate de sarcina. De dimineata trebuia sa vars macar o data inainte de a pleca la munca, apoi ma mai lua o data pe la munca si o data seara.....mai exact tot ce mancam ma duceam peste o ora si varsam :(( va dati seama ca mi-a fost foarte greu...eu in loc sa ma ingras ca eram insarcinata, slabeam, si cand m-am simtit foarte slabita, m-a dus sotul la urgente si bineinteles ca m-au internat ca eram slabita rau...mi-au administrat vitamine si dupa acea saptamana in spital pot sa spun ca greul a trecut si nu am mai avut probleme sa vars, mai rar :D
  3. Dureri de sani. Caracteristica si in perioada menstruatiei, sanii devin foarte sensibili in timpul sarcinii, ca rezultat al nivelului ridicat de hormoni care insotesc graviditatea. In cazul unei sarcini, la 2 saptamani de la conceptie, sanii devin mai tari, devin durerosi la atingere, mameloanele se inchid la culoare si sunt mai moi.
  4. Oboseala sau somnolenta. Schimbarile hormonale ale corpului in special nivelurile ridicate de progesteron, iti pot cauza stari de oboseala sau extenuare. Aceste stari de oboseala si somnolenta sunt alte semne ale sarcinii care pot incepe uneori chiar si din prima saptamana de la conceptie. Mai mult, efortul suplimentar depus de corpul tau cand incepe sa dezvolte si sa hraneasca bebelusul va spori gradul de oboseala. Odata cu inceperea celui de-al doilea trimestru, nivelul tau de energie va reveni la normal.
  5. Dureri de cap. Datorita schimarilor ce se petrec in corpul tau, durerile de cap sunt un simptom frecvent al sarcinii. Totusi, durerile de cap, luate ca atare, nu pot fi un semn de incredere care sa-ti indice o sarcina, de vreme ce exista multe alte cauze care determina aparitia acestor dureri.
  6. Balonarea. Balonarea este prezenta atat in timpul sarcinii, cat si in perioada ce o preceda. Poate aparea imediat sau in decursul a catorva saptamani de la conceptie. De asemenea, sunt gravide care acuza constipatie pe perioada intregii sarcini, cauza fiind tot intensificarea activitatii hormonale cu repercusiuni asupra digestiei.
  7. Scurgeri vaginale. Scurgerile vaginale insotite de mancarimi sau arsuri pot fi semnul unei infectii sau al unei boli cu transmitere sexuala. Chiar si fara mancarime sau arsura, scurgerile pot fi prezente in timpul sarcinii. Acest lucru se datoreaza structurii mucusului produs de cervix pentru a crea o bariera de protejare a copilului tau pentru a-l feri de infectii si alte lucruri ce i-ar putea dauna.
  8. Sangerarea sau spotting-ul. Unele femei acuza scurgeri in cantitate mica de lichid rosu, roz sau maro. Este un simptom normal al sarcinii si indica faptul ca oul fertilizat incepe sa patrunda in captuseala uterului, lucru care se intampla la aproximativ sase zile dupa fertilizare. Crampele abdominale ce insotesc spotting-ul anunta acelasi lucru: ca nidatia a avut loc si de-acum oul fertilizat isi va incepe dezvoltarea, devenind intai embrion, apoi fat, urmand ca peste 9 luni de acum incolo, sa avem de-a face cu un bebelus. Totusi, daca aceste simptome sunt insotite si de durere, este recomandabil sa-ti consulti medicul imediat deoarece acesta poate fi un semn de sarcina ectopica
  9. Sensibilitatea crescuta la miros si mancare, pofte alimentare.  Nu e neobisnuit sa fii coplesita de anumite mirosuri pe care le simpatizai inainte sau sa-ti dai seama ca anumite mancaruri iti provoaca repulsie acum. Aceste semne pot fi efecte laterale ale unei cresteri rapide de estrogen in corpul tau, semne ce pot persista de-a lungul sarcinii sau pot aparea si disparea continuu. In acelasi registru se inscriu si poftele alimentare: mananci alimente de care nu te atingeai inainte sau dezvolti adevarate “pasiuni”  (sunt viitoare mamici care nu concep o zi de sarcina fara sa manance pateu de ficat, altele care si-au descoperit o afinitate speciala fata de rodii).  Eu de exemplu devenisem mai sensibila la mirosuri, insa la cele urate :( Legat de mirosurile de mancare nu am avut nici o problema, am gatit, cand mai miroseam cate ceva mi se facea o pofta :)))) Aaaaa si am mancat foarte multa inghetata pe perioada verii :D
  10. Urinarea Frecventa. Odata cu sarcina, corpul tau mareste cantitatea de sange si alte fluide care conduc la lichide suplimentare ce vor fi filtrate de rinichii tai, ajungand in vezica urinara. Rezultatul este faptul ca te vei trezi mergand la toaleta cu o frecventa mult mai mare decat inainte. Acest lucru se poate manifesta inca din primele sase saptamani ale primului trimestru si pot persista sau intensifica de-a lungul intregii sarcini, mai ales in ultimul trimestru cand fatul apasa cu toata greutatea sa pe vezica urinara. Eu am avut aceasta problema in ultimile luni, cand sarcina apasa pe vezica :)
Daca ai avut unul din simptomele de mai sus cel mai bine este sa inlaturi orice urma de indoiala si sa-ti iei in prima faza un test de sarcina si ar fi bine sa mergi si la un control ginecologic.
In cazul nostru a fost o sarcina dorita :) ne-am bucurat foarte tare cand mi-am facut testul de sarcina si a iesit pozitiv, apoi am fost si la un control ginecologic
Timpul a trecut foarte repede, au trecut si greutatile sarcinii si acum ne bucuram de printesa noastra de 7 luni care ne umple viata cu iubire si bucurie <3

In speranta ca v-am fost de folos, viitoarelor mamici si ca v-am adus aminte de perioada sarcinii, voua mamicilor, astept parerile voastre si daca voi ati avut simptome in plus :)
Pupicei :* :* :*

Etichete: