Sano Vita - Un stil de viata sanatos!

"Mancarea de dimineata lungeste viata!"

     Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu trebuie sa lipseasca din meniul tau. Totusi...foarte multi dintre noi ignoram acest proverb si implicit aceasta masa pe motiv ca "nu avem timp"  Eu recunosc ca ma numaram printre aceia care nu reuseau sa respecte acest proverb si ar fi trebuit sa scrie pe fruntea ma "Asa NU!" Gaseam mereu motive si scuze stupide care se finalizau cu "n-am avut timp sa mananc de dimineata" Dar oare cat poate dura sa iei micul dejun?...Va spun eu...maxim 10 minute! Pentru ca am testat, pentru ca vreau sa schimb ceva in stilul meu de viata, pentru ca vreau sa am o viata sanatoasa! Si schimbarea poate incepe cu un simplu Mic dejun sanatos! A durat 10 minute sa-mi prepar un bol de lapte cu Fulgi de cereale si porumb Sano Vita sau Musli cu Goji si sa mananc acest mic dejun! Asa ca mi-am spus ca trebuie sa fac ceva pentru mine si primul lucru pe care trebuie sa-l fac este sa ma obisnuiesc sa ma trezesc cu 10 minute mai devreme si sa pun in practica acest proverb plin de invataminte! Cine nu vrea o viata lunga si sanatoasa?! Bineintales ca vrem cu totii acest lucru!

"A manca nu e rusine, cand mananci ce se cuvine."

    Cand reusesti sa iti alegi alimente sanatoase si reusesti sa le combini in mod corect, atunci ai descoperit reteta pentru o viata sanatoasa! Nu este deloc greu sa combini alimentele intr-un mod sanatos si care sa iasa si o mancare gustoasa si chiar un desert delicios, atat pentru noi cat si pentru copii!

    La pranz poti prepara o ciorba de stevie sau de salata  servita cu smantana vegetala si felul doi o quinoa cu legume , iar pentru desert niste mere coapte delicioase sau o placinta cu mei! Sunt atat de multe feluri de mancare sanatoasa si delicioasa. Nu trebuie decat sa stii ce si cum sa selecteze si sa le combini astfel incat organismul sa-si ia toti nutrientii necesari unei cresteri armonioase si sanatoase. Cand mananci sanatos, emani sanatate, buna dispozitie, incredere in fortele proprii pentru ca te simti bine in pielea ta si in organismul tau!
     Pentru cina poti servi un pateu de linte minunat cu salata primavara, sau....

"Masa de dimineata e a ta, pranzul impartel cu prietenii si cina da-o la dusmani!"

    Cina este necesar a fi luata la ore potrivite, nu foarte tarzii, si sa fie constituita din preparate usoare avand in vedere ca seara avem obiseiul sa ne relaxam cat mai mult in pat dupa o zi de munca obosituare...Daca iti mai obosesti si stomacul incercand saracul sa digere mese grele, atunci totul va fi un dezastru, tu vei fi un dezastru!
   Lucrurile pot fi facute asa cum trebuie, este necesara doar putina ambitie.Stiti cum e vorba "ce tie nu-ti place, altuia nu face" si atunci de ce vrei ca stomacul tau sa fie obosit, daca tu nu vrei sa fi obosit?! Inghititurile mici si mancatul in tihna inseamna un proces de digestie usor si corect.

"Inghite cat poti mesteca"


   Fructele sunt si ele foarte recomandate. Sa nu treaca o zi in care sa nu mananci fructe. Ele trebuie consumete zilnic in cantitati potrivite, atat de copii cat si de adulti.

"Un mar pe zi tine doctorul departe"


Acest articol a fost scris pentru proba nr 16 in cadrul competitiei SuperBlog2016

Etichete: